smurfgeca.blogg.se

Skriver om min vardag

12:e december....

Kategori: Allmänt

Det är ett datum som är ganska långt bort än så länge och det suger, för det är just 12e december som min sjukskrivning(säger man så även när det gäller skolan?) går ut.
 
I söndags vaknade jag och hade en sån fruktansvärd smärta i halsen, asså den går inte att beskriva och  går inte att jämföra den med något jag känt förut. Jag kunde varken svälja. äta eller sova något, så jag och mamma tog en tur till akuten för att få reda på vad som va fel. På akuten tittade bara ifall jag hade feber och sen tittade de ner i halsen och såg att mina halsmandlar var jättesvullna, men det enda dom sa var att det var ett virus som skulle gå över av sig själv, så med lite bedövning som jag skulle gurggla så fick jag åka hem. 
Sen måndag, tisdag och onsdag så låg jag bara i sängen, orkade inte ens sätta mig upp, kunde fortfarande inte äta eller dricka något. Jag kände att det var då verkligen inte bara ett virus jag hade fått, för isåfall skulle jag nog vara på bättringsvägen, men i själva verket så mådde jag bara sämre och sämre. I onsdags gav jag upp totalt, då bad jag mamma ringa till Vårdcentralen och fixa en tid, så då fick jag en tid på torsdag 16.15 (alltså igår). När vi kom dit så kollade en läkare ner i halsen och sa på en gång att det var verkligen svullet och såg inte alls bra ut, han undrade även varför jag inte hade kommit in tidigare, men då berättade jag om att jag hade varit på akuten och då blev han nästan lite fundersam över varför jag inte hade fått antibiotika redan då. Sedan fick jag även lämna blodprov för att han trodde det var halsfluss jag hade fått. Efter ett tag fick vi svar på blodprovet och det var tydligen inte halsfluss, men de visste att det var en bakterie och INTE ett virus som jag har fått iallafall. De gjorde en halsodling (låter riktigt mysigt) på mig och ska skicka ner till nått labb nere i Sundsvall, så att vi får någon aning om vad det är för bakterie som jag har fått. Fick iallafall antibiotika och nå mer utskrivet igår som jag ska ta i sisådär 10 dagar, så jag hoppas verkligen att det hjälper! Åt min första riktiga måltid idag, det var underbart efter att inte ha kunnat äta på nästan en hel vecka. 
 
Känner att detta blev ett väldigt flummigt inlägg med massa olika tidsformer och skit, men YOLO SWAG på allt just nu känn jag. Hoppas alla har det jätteroligt i skolan medan jag ligger hemma och tittar på The Walking Dead♥
 
Kommentera inlägget här: